Gelişmiş Arama

SEVGİ HİZMETTİR, HALKIMIZIN SEVGİSİNE KARŞILIK VERMEK EN BÜYÜK GAYEMİZDİR

04.01.2017

Karamürsel Belediye Başkanı İsmail Yıldırım, 2017 yılının ilk günlerinde 2014 yerel seçimlerinden bugüne Belediye olarak yaptıkları çalışmalar hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Öncelikle Karamürsel halkının yeni yılını kutlayan Başkan Yıldırım, 2017 yılının şehrimiz ve ülkemiz başta olmak üzere tüm insanlığa huzur, barış, sağlık ve mutluluklar getirmesi temennisinde bulundu.

30 Mart 2014 tarihinde Karamürsel halkı tarafından 3. Defa Belediye başkanı seçilen Başkan Yıldırım, görev süresinde 12. Yılı doldurmasına rağmen ilk günkü heyecanla Karamürsel halkına hizmet ettiklerini söyledi.

Seçimden bu güne geçen 3 seneye yakın sürede bir çok hizmeti hayata geçirdiklerini belirten Belediye Başkanı Yıldırım, Hizmetlerimizi yaparken yarınlarımızı ipotek altına almadan, ayağımızı yorganımıza göre uzatarak, bütçemiz dahilinde, Karamürsel’imizin önceliklerine göre hareket ediyoruz dedi.

Yapılan çalışmalar hakkında da bilgi veren Başkan Yıldırım:

KENT MEYDANI:

014 yılının Nisan ayında başlayan Kent Meydanı ve Belediye Hizmet Binası İnşaatında artık sona gelindi. 5 bin metrekare arsa, 18 bin 355 metrekare toplam inşaat alanlı kent meydanı ve belediye hizmet binası tamamlandıktan sonra hem ilçe trafiği rahatlayacak hem de ilçe merkezi estetik bir görünüme kavuşacak. Büyükşehir Belediyemizin desteğiyle kent meydanı çalışmaları bitme aşamasına geldi. Projede 5 bin metrekare açık alan yer alacak olup, proje kapsamında yapılan yeni Belediye Hizmet Binası 270 araç kapasiteli 2 kat otopark içermektedir. Ayrıca proje kapsamında yapıda nikâh salonu, sinema salonları dükkânlar sığınak, çalışma ofisleri, başkanlık makam odası ve arşiv bulunmaktadır”

BALIKÇI BARINAĞI:

Balık Adası Düzenlemesi ve Balıkçı Barınağı Yapımı projesi kapsamında;76 adet balıkçı barınağı, balıkçı kayıkları için çekek yerleri, 200 metre kare alan üzerine sosyal tesis binası, tekne bakım yerleri tamamlandı. Son yapılan ışıklandırma ile estetik bir görünüm kazanan Balıkçı Barınağı, görevinin yanı sıra görsel güzelliği ile de Karamürsel’imize değer katmaktadır.

Dereköy Sahil Düzenlemesi: 1. etap 970 metre sahil bandını kapsarken, 600 metre uzunluğundaki plajda vatandaşlar denizin tadını çıkaracak.

PLAJ İÇİN 6 BİN METRE KÜP DENİZ KUMU

Karamürsel Dereköy sahil düzenlemesi 1. etap kapsamında 970 metre uzunluğundaki sahil bandına 5,50 metre genişliğinde baskı betondan yürüyüş ve bisiklet yolu yapıldı. Alana 6 bin metre küp deniz kumu serilerek, 600 metre uzunluğunda plaj oluşturuldu. Proje içerisinde, 7 adet Japon tipi kamelya ve çocukların oynamaları için çocuk oyun grubu,4 adet sekizgen kamelya, 4 adet soyunma kabini, 4 adet duş, 6 adet merdiven, 2 adet iskele, plaj voleybolu sahası ve 2 adet ahşap köprü yapıldı.

970 METRE YÜRÜYÜŞ YOLU

Çevre aydınlatması için de 33 adet çift taraflı elektrik direği dikilen sahil düzenlemesinde muhtelif yerlere çöp kutusu montajı yapıldı. Plaj düzenlemesi çerçevesinde soyunma kabinleri ve duş alma yerleri montajı da tamamlandı. Karamürsel Dereköy sahil düzenlemesi 1. etap kapsamında, 970 metre sahil yolu oluşturulurken 640 metre uzunluğunda duvar yapımı gerçekleştirildi. Projede 4 bin 200 metre kare baskı beton kullanıldı.

3 BİN 500 METREKARE ALAN

Proje doğrultusunda 3 bin 500 metre kare alanda yeşil alan düzenlemesi gerçekleştirildi. Bu kapsamda 50 adet muhtelif ağaç, bin adet çalı grubu ve 4 bin metrekare rulo çim serimi yapıldı. Yeşil alanda ayrıca otomatik sulama sistemi yapıldı. Proje kapsamında çevre aydınlatması için de 33 adet çift taraflı elektrik direği kullanıldı. Plaj düzenlemesi çerçevesinde duş alma yerleri montajı yapıldı.

DIŞ CEPHE YENİLEME:

ilk olarak D-130 güzergâhında ki binaların dış cephelerinin iyileştirildi. D-130 güzergahındaki binaların dış cephe giydirme çalışmaları tamamlandı. Geçtiğimiz yıl esnaf odamız ve ilçe esnafımız ile birlikte bilgilendirme toplantısı gerçekleştirmiştik. Kent Estetiği projesi hazırladık, Gazanfer Bilge, Atatürk ve İnönü caddelerinde bu çalışmayı tamamladık. Cumhuriyet caddesinde çalışmalarımız devam ediyor

Karamürsel’de binaların renk karmaşası ve uyuşmazlığı artık bizi rahatsız ediyordu. Bunu belli bir formata getirmek istediğimiz için bu projeyi hazırladık.. Allah nasip etti ve bu proje gerçekleşti. Karamürsel’de ticareti günümüz koşullarında ki kalitede yapan herkes Büyükşehirlerde bulunan AVM’lerin kazandığını kazanır.

KARAMÜRSEL’İN KALBİNE İYİ BAKALIM

Bizler Kent estetiği projesi ile birlikte Karamürsel’de bir değişim başlattık. Bu değişim ile Karamürsel’in kalbi canlanmaya başladı. Biz Karamürsel’in kalbine iyi bakarsak, Karamürsel’de bize bakar. Bizim başlatmış olduğumuz ve kendini göstermeye başlayan bu projeye halkımız ve esnafımızın sahip çıkması gerekiyor. Bir şehri modernize ederseniz, şehrin özgüveni artar. Dünyanın bir çok yerinden daha güzel bir yerde yaşıyoruz”

ATATÜRK ANITI DÜZENLEME:

Karamürsel eski Belediye binası ( Karamürsel Belediye Müzesi) önündeki Atatürk anıtının etrafına,  Dünya tarihinde şanlı yerlerini almış 16 Türk Devletinin bayrakları dikildi. Ecdadımızın bize miras bıraktığı geçmişi bir nebze olsun yaşatmak ve geçmişini bilen, bilinçli yeni nesiller ve bilinçli gençler yetiştirmek adına başlattığımız bu proje herkese örnek olmalıdır.

TARİHİ KARABALİ HAMAMI

Karabali Hamamını tarihine uygun şekilde yenilemekteyiz. Acele ve yanlış kararlarla değil, zamanı gelen doğru ve emin adımlarla geleceğimize yönelik yatırımlar yapıyoruz. Bizler geçmişten aldığımız mirası tarihine uygun şekilde gelecek nesillere emanet etmek için çalışıyoruz. Karamürsel Belediyesi olarak bugüne kadar geçmişimize ve tarihimize sahip çıktık, çıkmaya da devam edeceğiz.

TARİHİ BELEDİYE BİNASI

Biz Karamürsel’in tarihine, Karamürsel’in insanına sahip çıkmak için bir söz verdik ve sözümüzü yerine getiriyoruz. Restore ettiğimiz binada Atatürk’e ithafken düzenlenmiş bir salonumuz, üst katta eski Karamürsel’imizin ve belediye binamızın görselleriyle hazırlanmış bir salon bulunuyor. Bu binanın aslında bir özelliği daha var. Benim için çok büyük öneme sahip olan, Peygamber sporu olarak adlandırdığımız, gerçekten şiarıyla, kendi enstrümanlarıyla, tarihe mal olmuş, tarihi değerlerimizden biri olan yağlı güreşlerde Karamürsel’imizin öz evlatları olarak bizi temsil etmiş, Karamürselli olmanın kuvvetini tüm Türkiye’ye tanıtmış pehlivanlarımıza ithafen düzenlemiş olduğumuz bir salonumuz var.

MERDİVEN EVLER

1994 yılında yapılan bu evler, 1999 Gölcük depremi sonrasında zarar görmesi nedeniyle yapımı durdurulmuştu. Çürümeye terk edilen Aydın Evler (Merdiven Evler) ilçemizin girişinde kötü bir görüntü sergilemekte aynı zamanda uyuşturucu müptelalarının ve alkoliklerin mekanı haline gelmişti.

Uyuşturucu ile mücadele kanunu kapsamında bu yapının yıkılması için ilgili kurumlarla görüşerek yıkım kararı aldık ve yıllardır süren merdiven evler sorununun çözüme kavuşturduk.

AŞIKLAR TEPESİ

Körfez Geçiş Köprüsü manzaralı Oluklu Tepesi Mesire Alanı halkımızın kullandığı ismiyle Aşıklar Tepesi 217 metre kare kapalı, 120 metre kare açık olmak üzere toplam 337 metre kare kafeterya, seyir terasları, yürüyüş yolları, pergolalar, kamelyalar, yöresel satış üniteleri ve otopark alanı ile yerel seçimlerden sonra hizmete soktuğumuz ve Karamürsel’imize değer katan, Karamürsel’imizin güzelliklerini hem hemşerilerimize hem de misafirlerimize göstermemize olanak sağlayan önemli bir projedir.

SEMT SAHALARI

Karamürsel Alp Anadolu Lisesi, Dereköy Çocuk Yurdu ve Karapınar Mahallesine Çim saha,100.Yıl Endüstri Meslek Lisesine çim saha ve tribün, Karamürsel Alp Anadolu Lisesine kapalı spor salonu, Kız Meslek Lisesine basketbol sahası yaptık. Çamçukur Mahallesi, Kızderbent Mahallesi ve Kırkmerdiven mevkiinde Çim saha yapım çalışmalarımız devam etmektedir.

KARAMÜRSEL DEVLET HASTANESİ ACİL SERVİS

Karamürsel Devlet Hastanemizde Acil Servis, Tomografi Ünitesi ve Yemek hane bölümlerini yeniledik.

Türkiye’de belediyecilik anlayışı artık değişti. Sadece kendi görev alanları içinde değil milletin ihtiyacı olan her alanda belediyeler yer almaya başladı. Tabi ki bu imkan meselesi, hamd olsun Büyükşehir Belediyesi ile birlikte imkanlarımız çok arttı. Merkezi yönetim bizi destekledi, biz de her aşamada kamunun bütün ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyoruz.

İMAM HATİP LİSESİ SPOR SALONU

Kocaeli Büyükşehir Belediyemizle birlikte Karamürsel’imizin ihtiyaçlarını giderecek projeler üzerinde uyumlu bir şekilde çalışıyoruz. Bu kapsamda Karamürsel İmam Hatip Lisemize Büyükşeh,r Belediyemiz marifetiyle bir spor salonu yapıyoruz.

Bitme aşamasına gelen Yapının zemin katında basketbol ve voleybol sahası, 150 kişilik tribün, antrenör odası, soyunma odaları, duşlar, idare odaları bulunacak. 1. katta ise 168 kişilik seminer salonu yer alacak. İkinci kat teknik bölüm olarak kullanılacak. 900 metrekare taban alan üzerine kurulan yapı, bin 385 metrekare kapalı alana sahip olacak.

DERE ISLAHLARI

Kasaba Deresi, Büyük dere ve Konuklu Derelerinde 1000 m lik ıslah çalışması yapıldı.

ÇEKEK YERLERİ

Sahil şeridini temizleyerek çekek yerlerini yeniden hazır hale getirdik. Su üzerine derme çatma ahşaptan yapılmış çekek yerleri kaldırılarak yerlerine betondan modern çekekler yaptık. Balıkçı kayıkları bu çekek yerine çekilerek güzel bir görüntü oluşturdu.

İMAM HATİP ORTA OKULU EK DERSLİK

İmam Hatip orta okuluna  10 derslik li 2 ek bina yaparak çocuklarımızın çiftli eğitim sisteminden tekli eğitim sistemine geçiş yapmalarını sağladık

ÖĞRETMEN EVİ

2,700 m2 inşaat alanı üzerine inşaa edilen, 18 m2lik 29 otel odası, 2 süit odası, 123 m2 düğün salonu, 160 m2 restoran, 135 m2 teras, okuma salonları ve kafeteryası bulunan öğretmen evimiz tamamlanarak, öğretmenlerimizin kullanımına sunulmuştur

SUNNİ BABA MESİRE ALANI

Karamürsel’e 8 kilometre uzaklıkta Ereğli’nin üzerinde yer alan bu sahada mezarı olan bir evliyadan adını almış bulunan 15.000 m2 piknik ve mesire alanına sahip olan bölgede gerçekleştirdiğimiz çalışmalar ile Sünni Baba Türbesi ve mesire alanı düzenlenmiş ve halkımızın kullanımına sunulmuştur.

TAŞ DUVAR

inebeyli, taşağıl, avcıköyü, İhsaniye, yalakdere Tepeköy mezarlıkları ve yol kenarları başta olmak üzere 3.000 mt Taş duvar yaptık.

İSTİNAD DUVARI

İlçemizin çeşitli noktalarında 300 mt istinad duvarı yaptık

ASFALT YOL

İlçe genelinde 15.000 ton asfalt çalışması yaptık

PARKE YOL

İlçe merkezi ve kırsal mahallelerimizde 95. 450 m2 parke yol yaptık

ÇOCUK OYUN GRUBU

İlçemizin farklı noktalarında 17 yeni çocuk oyun grubu ve 2 fitness grubu kurduk

İLHAN ÇINAR ALANI

İlhan çınar alanında bulunan 15 adet çınar ağacını sökerek başka bir alana ektik. İlhan çınar alanına ektiğimiz 52 adet Palmiye ile İlhan Çınar alanında görsel bir bütünlük ve hoş bir görüntü sağlamış olduk. Dedi.